יום רביעי, 4 באפריל 2012

העם דורש קמפיינים נועזים!

רוצים שינוי?!?!?!

היה זה אביב גפן, אליל נעוריי ששאג את השאלה הרטורית, וזה היה לפני יותר מעשור. מאז עברו הרבה מים בנהר, ודווקה היום, השאלה הזו מקבלת משנה תוקף. אני חושבת שרצינו שינוי, ואנחנו עדיין רוצים.
היום זו אני ששואגת "רוצים שינוי?" רק שבהקשר אחר לגמרי. ממבט קצר ב"לאישה" של השבוע, ניבטת תמונה די עגומה של עולם האופנה ותעשיית הפרסום המקומית. דומה שהמחאה החברתית הותירה חותמה גם בתחום זה, ולא פסחה על רשתות האופנה והקניונים, ירידה ברכישות גוררת ירידה בהכנסות של הרשתות והפועל היוצא מכך הוא ירידה באיכות הפירסום והפקת הקמפיינים, שהרי אין כל סיבה אחרת בולטת לעין למחדל.
וכך קורה שבגיליון אחד של "לאישה" בו מפרסמות רוב רשתות האופנה הישראליות, נראות המודעות אחת אחת כמעט זהות. אז הרשתות תאמרנה להגנתן שעברה עליהן תקופה לא קלה (כמו גם על כולנו) ושאנחנו חיים במקום קטן, וכולם דומים לכולם... אז זהו שלא! זה שאין תקציבים זה לא אומר שאין אנשים עם כישרון שיכולים להפיק קמפיינים שלא מביישים אף מותג בינלאומי. איפה היצירתיות? איפה התעוזה? מה נסגר? די כבר עם חרישה אינסופית על אותן דוגמניות, אותו סטיילינג עם כובע קש ומשקפשים, והדוגמנית ההיא הקשישה בפוזה עאלק מפתה... קצת אינטיליגנציה לא תזיק, זה נראה כאילו השתמשתם באותן תמונות מעונות קודמות, אה לא סליחה, ה"סלוגן" השתנה, אה וגם הקופון לתלישה בצד (כן זה עם הסימון של מספריים, ממש פינת היצירה לאם ולנערה...). חבר'ה, תנו קצת קצת קרדיט לאינטיליגנציה של הצרכנים, הלחץ הזה שמשתקף מבעד למודעות האלו, בלשון המעטה, לא עושה לכם טוב. אני לא רואה קופונים ומבצעים בפרסומות של ZARA או H&M, בטח לא בהשקת קולקצייה, ואלו מותגים עממיים ממוצעים, שפשוט יודעים לעבוד נכון, כי שזה לא שהצרכן הישראלי לא קונה, הוא פשוט החליט להפסיק להיות פראייר. אז עם קצת חשיבה שיווקית לטווח רחוק, היתם מבינים שאפשר למכור במחירים קצת יותר אטרקטיביים, בדומה למתחרים מחו"ל, ולא לצעוק כל הזמן מבצעים מבצעים פושטים את הרגל!  אבל זה כבר לפוסט אחר... אנחנו בעניין מחדל הקמפיינים.
להגנתכם נגיד שייתכן, ואתם, רשתות האופנה לא אחראים לבדכם לטרחנות האינסופית, גם למשרדי הפרסום שמאסו כנראה בייצור קמפיין אחרי קמפיין אחרי קמפיין יש יד ורגל בדבר! מה כבר יש להם לחדש? אז זהו שיש! יש מה לחדש! תמיד! אולי זה הזמן, ברוח השינוי הזו שמרחפת מעל המשק ושורה על החברה שלנו, הגיע הזמן להבין שיש עוד ראשים, ויש עוד כישרון, ויש אנשים רעבים, רעבים לעבודה, שמוכנים לטרוף כל קמפיין שיציעו להם ולהביא את הפיתרונות הכי טובים, יצירתיים, ואמיצים. אז, אם אתם רשת אופנה גדולה, שחוקה, טועה ותועה, אתם מוזמנים לפנות אליי, יש לי סטודיו מיקצוען, רעב, שמוכן לעשות פלאים בשבילכם (תחשבו, מה יש לכם להפסיד? יותר גרוע מזה הרי לא יכול להיות...)

קרייזי ליין. אותה תמונה מעונות קודמות, רק ההנחה של הקופון משתנה
(או שלא???)

אריסטו שמאט. סוראיה אני אוהבת אותך אבל זו פשוט תאונת שרשרת...

קאסידי. רצון לומר משהו יש, יכולת, לא משהו...

דפנה לוינסון. כמעצבת, היינו מצפים שתלכי על ניקיון, קלאסיקה. מה הקשר בין הפונט של הלוגו לפונט של הסלוגן וטוב שלא צרחת מה כתובת אתר האינטרנט שלך... אה ואפילו את לא חסכת מאיתנו את הקופון

גולברי, סליחה קרייזי ליין, אההה סליחה דיסקרט. לא היתה כבר גלית גוטמן? אה סליחה זאת דוגמנית אחרת מהניינטיז

גולברי. כמו גלית גוטמן רק עם ניחוח בינלאומי. כן... (וקופון)

הוניגמן. עובר

ג'אמפ. לפחות רואים השתדלות ליצור קונספט, אפילו אם הקונספט זה "פפראצי" כמה מקורי

לורד קיטש, טוב שלא עברתן לקוחה לקוחה וסיפרתן לה שמצורף גם קטלוג לגיליון (וקופון)

ML. אחלה עגילים...

רמילי. עוד לא הבנתם שזאת מודעה ולא קטאלוג? נקודה לזכותכם- לא שמתם קופון!

רנואר. ללא מילים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה