יום שבת, 3 בנובמבר 2012

TLV FASHION NIGHT .הכיכר והמדינה

TLV FASHION NIGHT
ביום ה', 1.11, נערך בכיכר המדינה "ליל אופנה", אירוע שמטרתו הרשמית היא להציג לקהל הרחב את מגוון החנויות והסגנונות שיש לכיכר המדינה להציע.
וכך יצאתי לשם, מצוידת בSIS, בתלתלים וב CANON, לבדוק מה יש לכיכר להציע לקהל הרחב, שהרי גם אני חלק מהקהל הרחב. אחרי שהצלחנו למצוא חניה (בכל זאת, תל אביב, מרכז תל אביב, יום חמישי, ערב) צעדנו לעבר הכיכר המיוחלת, השעה 20:00 לערך, וזכר לתצוגות אופנה אין, נותרו אך שטיחים אדומים ובלונים שקישטו כל חנות. חבל שלא ציינו בפרסום מראש כי תצוגות האופנה תיערכנה בתחילתו של הערב, רצינו נורא לתעד עבורכם כמה שיותר אטרקציות. אז אכן, הכיכר שקקה חיים, התמלאה צבע ועניין, תחושה של חו"ל באוויר, לרגעים אף תהינו האם בכיכר המדינה אנו פוסעות או שמא בכיכר האדומה... שכן רובם ככולם מהעוברים והשבים היו דוברי רוסית.
הגענו לגלריית זימאק, שם נערכה תערוכת אופנה ייחודית לכבודה של המעצבת רוז'י בן יוסף ז"ל. רוז'י ז"ל, אחת המעצבות המובילות מאז קום המדינה, תרמה וקידמה רבות את האופנה בארץ, עיצוביה בהשראת המדבר הארצישראלי זכו לפרסום נרחב בארץ ובעולם כולו, והיא זו שהביאה לעולם בשנות ה- 60' את אחד הפריטים הכי שיקיים שקיימים באופנה- הגלביה. עיצוביה התאפיינו ברקמות, בדים צבעוניים, פאטרנים מיוחדים כמו כאפייה והרבה הרבה פסים, רוז'י נפטרה בשנת 2008, בגיל 77, ועד היום נחשבת לגדולת המעצבים בארץ, לפורצת דרך בתחום ולסמל. לצד עיצוביה המקוריים של רוז'י ז"ל, הוצגו עיצוביה של תמר פרימרק אשר עוצבו בהשראת עיצוביה של בן יוסף. מצאנו את התערוכה חשובה ומרתקת, לא ממש קשורה לאירוע בכיכר במדינה, אך בהחלט מעניינת, הפריטים שהוצגו, שובי עין ולב, שאף היתי מאמצת לארוני בחפץ לב.
המשכנו לצעוד סביב הכיכר, החנויות כולן הציעו גביעי שמפניה ומיני כיבודים לבאים בצל קורתן, מי מהן חביבות יותר ומי מהן פחות... (יכול להיות שיש להן מנגנונים שמזהים מי יקנה בחנות ומי לא ולפי זה גם מדד החביבות?). אחד מהבוטיקים החביבים שאפילו ניהנו מהפלאשים של ה CANON שלי (ולא, זה לא מובן מאליו כי באחד הבוטיקים, בפירוש ביקשו לא לצלם, מחשש שחלילה נחשוף את הגישה לחדר הכספות הסודי? כן, כי בשביל זה באנו), הוא בוטיק "DANIELLA" שהציג פריטים מרהיבים ביופיים, שנבחרו באמת בקפידה ובטוב טעם, שאפו ותודה לדניאלה המקסימה. המשכנו לצעוד ולתור אחר אאוטפיטים ולוקים מעניינים, אך מצטערת לאכזב גם הפעם, 90% מהמבקרים היו לבושים בצורה דומה, כשהלוק  הסטנדרטי כולל חצאית מיני קצרה מידי, חולצה חושפת חזה וצמודה מידי, סטילטו המתנשאים לגבהים גבוהים מידי, ושיער מוחלק מידי ורווי במי חמצן. מידי!
בבוטיק "הלגה" חגיגה של ממש, בין גוצ'י לפראדה, לדיור, נדחקים להם קונים, ועוד קונים, יוצאים, בלי שמץ של ייסורי מצפון, עמוסי שקיות ועליהן שמות המותגים הנוצצים, כל שקית מכילה מוצרים בשווי של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים, מה שהזכיר לי שרק לפני שנה, בקיץ, מרחק יריקה מכאן צעדו מיליון אנשים והפגינו למען צדק חברתי...
לאחר כשעה של שיטוט בין חלון של הוגו, לואי (ויטון) ברברי, ועוד כמה חברים משכבר, הגענו חזרה לאותה הנקודה. אותה נקודה שבסופה אני נושמת לרווחה, שמחה בחלקי ומודה לאל על מה שאני, חוזרת אל חיקם של אלו שמסתפקים בקניות בזארה ובמנגו וכן, גם ב H&M, הכי עממית גאה. היה נחמד בתור בילוי קליל לערב, מפה ועד לספר לכם שנחשפתי למשהו יוצא דופן, המרחק גדול. נחשפתי בעיקר לתרבות שלעולם לא אהיה חלק ממנה, ולא רק בגלל שאין לי תקציב, אלא כי הכול שם הרגיש כל כך קר ומנוכר, הכל כל כך נקי ועשוי, מאורגן ומפונפן, ולעיתים אפילו די רחוק מהשפיות, מהמציאות... תנו לי את השווקים, את האותנטי, את הג'יפה, שם אני מרגישה בחיים. יצאנו מהכיכר, לא לפני שקנינו לנוש (בן זוגי האהוב) יין בחנות שביציאה, טוב בטח, אחרי שנחשפנו לסכומים הבלתי מוסריים בעליל שקישטו את תוויות המחיר במיטב בוטיקי הכיכר, 70 שקלים עבור בקבוק יין משובח נראו פתאום כמו כסף קטן... אז פינקנו.
ישראל שנת 2012, פינת הרחובות ויצמן- ה' באייר, האם מר ויצמן אז, בה' באייר, האם לדעתכם הוא היה מאמין למה שיתחולל כאן, 64 שנים אחרי? לא סגורה על זה.

תרבות זו לא מילה גסה. בגלריה

בוטיק "DANIELA", שאפו.

בין המעניינים הבודדים שהצלחנו למצוא

מחוץ לבוטיק BURBERY,, שיק!

הכיכר האדומה סטייל

"הלגה" חגיגה

עם כל הכבוד למותגים, הטראש תמיד מצטלם הכי יפה

השטיחים האדומים נותרו מיותמים

לפחות לא יצאנו בידיים ריקות... SIS והיין

חיות ויצורים אחרים, פינת הרחובות ויצמן- ה' באייר

7 תגובות:

1. היי הגר יופי של פוסט! אהבתי מאוד את הכתיבה! אל תשכחי שבסוף גוצ'י, לואי ויטון, ברברי וחבריהם הם אלה שמובילים את עולם האופנה כלפי מעלה גם אם רוב העולם כמוך וכמוני מעדיף את השוק, H&M ו-Zara...מקווה שהיין היה טוב.

תשובות
    1. היי ערן, ברור שהם מובילים, וברור שאני מעריצה ומעריכה את כולם, ויודעת לדקלם בדיוק ממי שאוב כל דגם ודגם ברשתות ZARA H&M MANGO. אם יש טיפה ביקורת במה שכתבתי הרי זה רק כלפי תרבות הסגידה למותגים... לרגע לא כלפי המעצבים או בתי האופנה. היין היה משובח ביותר :)

מחק
  2. נדירות! לגמרי העברתן את התחושה של להיות שם.
    (גם הצילומים מעולים)

שבוע טוב שיהיה!

השבמחק
  3. Dommage je ne sais pas lire l'hébreu mais j'ai apprécié les photos de la fashion night
    Bises
    valentine

השבמחק
  4. Thanx a lot dear Valentine, mabe next year you'll come visit us here in israel. till than, keep follow :) Love your BloG!!!
    Bises
    Hagar

5. היי הגר,
    פוסט מעניין ביותר, נהניתי מאוד. בנוגע למותגים... בין המותים בעשרות אלפי שקלים, לבין המותגים בעשרות בודדות של שקלים, ניתן למצוא גם את המותגים הישראלים. אלה שמספקים איכות ועולים קצת יותר אבל גם מחזיקים יותר... ובארץ לא חסרים כשרונות- אולי בפוסט הבא :)

תשובות
    1. בהחלט! ביום שלמחרת ביקרתי בDRESSCOD, יריד אופנה ישראלי, ונהנתי ביותר, בעיקר מהאיכות ומההשקעה של מעצבי ארצנו, כך שאני בעד, ועוד יסופר על כך בבלוג, מבטיחה :)