יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

לאונרדו יודע

קייט מוס

H&M, קיפלינג, טופשופ וקסטרו, כולם משיקים העונה קולקציות קפסולה שעוצבו על ידי או בהשראת דמות מפתח מובילה מעולם האופנה.

אם לשפוט לפי כמות שיתופי הפעולה בין רשתות אופנה לדמויות מפתח מתחום האופנה עליהם אנו מדווחים העונה, "קולקציות קפסולה" או "שיתוף פעולה" הוא המהלך השיווקי הכי אטרקטיבי כיום בקרב רשתות האופנה. מדובר בקולקציות שמעוצבות בהשראת או בשיתוף דמות פופולרית מובילת דעת קהל, קולקציה שהיא כביכול מיוחדת ויוצאת דופן בתכונותיה מיתר הקולקציות שמציעה הרשת בשוטף. מבחינת הרשתות, זוהי דרך חדשה להגיע ולגעת בצרכנים מתוחכמים מאי פעם, שמחפשים ריגושים מיידים וחידושים מהירים, הרשתות מצידן מייצרות אותנטיות שיתכן וחסרה בשימוש ב"פרזנטור" קונבנציונאלי, דוגמנית, שחקנית או כל אייקון אופנה שמשתתף בקמפיינים המסחריים של הרשת. בעוד שפרזנטור נתפס בעיני הצרכן דמות מסחרית בלבד, רכישת פריט שעוצב ע"י דמות מובילה, על אחת כמה וכמה ע"י מעצבי על, שיוצרים בצלמם, בדמותם, ובכישרונם קולקציה נגישה ועממית, הוא בגדר "לגעת בחלום", ולעתים גם בגדר להגשים אותו. ולמרות שמדובר במהלך שיווקי יח"צני מובהק שלא שונה למעשה בשימוש בפרזנטור, שהרי לעולם לא נדע עד כמה באמת לקח חלק האומן או המעצב בקולקציה, השימוש החוזר במהלך שיווקי שכזה ע"י ענקיות אופנה כמו H&M ודומותיה מוכיח שהעסק עובד. השאלה המתבקשת היא עבור מי זה עובד? עבור הצרכן, עבור הרשת, עבור המעצב, או אולי עבור כולם גם יחד? 
העונה אנו מתבשרים על שורה ארוכה של שיתופי פעולה בין רשתות ומותגי אופנה מובילים לבין דמויות מפתח מעולם האופנה.
רשת האופנה הבינלאומית H&M היתה הראשונה להביא את גל קולקציות הקפסולה ולהפוך אותן למסורת של ממש, הרשת שיתפה פעולה עם לא פחות מ 16 מעצבים או אח"מים מעולם האופנה ביניהם: קרל לגרפלד (2004), סטלה מקארטני (2005), מדונה (2006), קיילי מינוג (2007), לנווין (2010), בלוגרית האופנה אלין קליג (2011), מארני, מיסון מרטין מרג'יאלה, אנה דה לה רוסו (2012) והעונה משתפת פעולה עם מעצבת העל הצרפתייה, איזבל מארה (עוד על השת"פ כאן).
עוד סופר-מודל שמלהטטת בין רשת אופנה אחת לאחרת היא קייט מוס, שתשתף העונה פעולה זו הפעם השנייה עם ענקית האופנה הבריטית TOPSHOP.
דוגמנית העל בדימוס הלנה כריסטנסן עיצבה העונה קולקציית תיקים למותג קיפלינג, שת"פ מאוד מעניין שאפשר למותג "לצאת מהקופסה". עיצוביה של כריסטנסן, חורגים במעט מהעיצובים המוכרים והמזוהים עם המותג, הקולקציה המיוחדת משלבת הדפס שושנה שנלקח מתוך אחת התמונות הפרטיות של הסופר-מודל ומשדר תחושת וינטג' בגוונים של וורוד מאובק. למי שתוהה מאיפה היא מוכרת נזכיר שהסופר מודל הדנית, כיום בת 44, היא אחת מדוגמניות-העל של שנות ה-90' ונמנתה על הטופ שבהן יחד עם נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון, לינדה אוונג'ליסטה, וסטפני סימור. השתתפותה בקליפ ללהיט הסקסי של כריס אייזק מהניינטיז wicked games, עוררה סנסציה בינלאומית סביב גילה הצעיר שעה שהתערטלה בחושניות על חוף הים.
אם בארצות הניכר זה עובד למה לא אצלנו? בימים אלו משיקה קסטרו קולקציית גברים חדשהשיתוף פעולה מסקרן בין המוזיקאי עברי לידר לבין מעצבי בית האופנה שיחד יצרו קולקציה עכשווית ומעודכנת. לידר, הידוע בסגנונו המוקפד והייחודי שימש כהשראה לקולקציה ואף השתתף בפועל בייצור, החל משלב הסקיצות ועד בחירת החומרים והפרטים. הקולקציה המשותפת מרעננת, אורבאנית, קלאסית, מהוקצעת ומתוחכמת, אך לא מתאמצת, ומציבה רף חדש בתחום ההלבשה הגברית, מאחר והיא לא פונה רק אל הגבר הישראלי הממוצע שדבק בטי שירט והג'ינס המסורתיים אלא לגברים מתקדמים מבחינה אופנתית שאינם חוששים להשקיע במראה החיצוני.  מדובר בנישה שדי חסרה בעולם ההלבשה לגברים, גבוהה ואלגנטית מחד אך לא מתאמצת וארכאית מאידך, וכפי שמיטיב להגדיר זאת לידר "קולקציה ברמה בינלאומית עם נגיעות משורשי התרבות הישראלית", נראה שלאונרדו אכן יודע.



הלנה כריסטנסן, עיצבה קולקציה מיוחדת למותג התיקים "קיפלינג"


       

שיתוף הפעולה המדובר של השנה, איזבל מארה ל H&M



קייט מוס. תשתף פעולה עם TOPSHOP



גם לנו יש. עברי לידר לקסטרו (צילום: דודי חסון)




לאונרדו יודע



2 comments:

  1. את הבגדים האלה אפשר למצוא גם במסגרת רשתות מביגוד לגבר

    השבמחק
  2. את הבגדים האלה אפשר למצוא גם במסגרת רשתות ביגוד לגבר

    השבמחק