יום שלישי, 13 בינואר 2015

תאילנד למתחילים

בננות, קוקוס, מזג אוויר טרופי, ים, גלים, שמש, דקלים, כן, זה גן עדן, תאילנד למתחילים.

18.12.14 עלינו לטיסת אל על של 23:00 בלילה לבנגקוק. הגענו עם כבודת יד בלבד, כי ידענו שנקנה המון וחבל על המשקל המיותר. מה פשר המשקפיים שאלתם? לא, לא חזרתי להרכיב משקפיים, נפרדתי מהם תודה לאל ולפרופסור פרוכט בלייזר לפני כ 10 שנים... העניין הוא שלפני טיסה, באין איפור, העדפתי להסתיר את העייפות שעל פניי בעזרת משקפי "ראיה" טרנדיים, בדיוטי פרי רכשתי את ה"בובי בראון" ליפסטיק הכתום היפהפה הזה, מרקם יבש שלא יורד, מומלץ!

הטיסה עברה נהדר, אני ישנתי ברובה. בשדה בבנגקוק כבר הרגשנו את אווירת הכריסטמס. אחרי עצירה של שעתיים בערך, עלינו לטיסה לקוסמוי (גם היא של תאי, אלעל, הוזמנה מראש עוד בארץ)

למלון הגענו בערב, מלון בוטיק אינטימי בשם BELUGA BOUTIQE HOTEL  בחוף למאי המרוחק מהמרכז הצ'וואנג הסואן. בשעת ערב כזו פחות יכולנו להתרשם מהנוף עוצר הנשימה, המלון שוכן ממש על הים, אבל כבר הרגשנו ביוקרה של המלון, צוות קטן וביתי, חדר מאובזר ומושקע הן מבחינת עיצוב והכי חשוב- ניקיון!!! בתור סטרילית מעצבנת, אני הרגשתי מאוד מאוד נוח מהבחינה הזו. הארוחה במלון היתה מעולה, טריה, עשויה במקום, וזה היה ערב קסום...

19.12.14 זה הנוף שנשקף מחלון החדר שלנו בבוקר.
משם התחלנו את היום שלנו להכיר את הסביבה בה אנו נשהה בימים הקרובים.מסתבר שהמלון שלנו הוא ממש צמוד לפסלי ה"סבא וסבתא" HIN TA HIN YAY בתאי, פסל של איברי מין גברי ונשי שיש איזה אגדה שמספרת על היווצרותם, הנוף, כמובן עוצר נשימה.

משם המשכנו לצ'אוונג סנטר, הרחוב המרכזי של קוסמוי, שם הקניות, הבילויים, השווקים, מכוני המסאז', הכל.
אחרי הליכה לאורך כל הרחוב, וביקור קצר ב"המטייל" המרכז לישראלים להזמנת טיולים ואטרקציות, עצרנו ב"גלוריה ספא" לפוט מסאז', 200 באט (שזה 24 ש"ח) לשעה של פינוק, מומלץ.

משם קפצנו לבקר בשוק הדייגים, שוק מקסים, מלא צבע, על הים ממש, ניתן לשבת ולשתות משהו, ולהתרשם מחיי המקום, וכמובן לקנות! מזכרות, שרשראות, ואפילו גלביה חביבה מצאתי, אל תחכו לבנגקוק, הבדלי המחיר לא שווים את ההמתנה.
מומלץ ללכת עם תיק גב כי גם אם לא קניתם הרבה, מבאס להיסחב, או אפילו לשכוח שקית באיזה מקום.
חובה לטעום "בננה לוטי" באי, טעם שאי אפשר לשחזר כשחוזרים לארץ!

20.12.14 אחרי ארוחת בוקר מפנקת מידם של האנשים הקסומים האלו במלון שלנו, יצאנו לטיול שטח  "OFF ROAD", טיול ג'יפים שמשלב את האטרקציות המרכזיות בקוסמוי וטיול שטח בג'ונגל. מהמלון אסף אותנו בג'יפ מדריך תאילנדי שיודע עברית יותר טוב מאיתנו, הוא ויתר המדריכים פשוט שיגעו אותנו עם מילים שירים וביטויים בעברית בהגייה המצחיקה שלהם...

בדרך אפשר ליהנות מההווי המרתק של המקום

פסל הבודהה הגדול (להצטייד בשאל או חולצה ארוכה כי אסור לעלות בגופייה)

הנזיר המומיה, האגדה מספרת שלא הצליחו לשרוף את גופתו לכן חנטו אותו הציבו את המומיה לראווה, ועל הדרך גוזרים על זה קופון...

המשכנו לספארי, למופע פילים ותנינים מעורר רחמים שדי ביאס אותי ולכן לא צילמתי. מה שכן הצחיק אותי זה המנחה שהיה בסטלה קשה, אולי לקח קצת מהחומר שנותנים שם לחיות, הוא לא הפסיק לדבר בעברית ולחקות את הישראלים "אמא'לה אמא'לה" "סבבה אגוזים" ופתאום פצח ושר את השיר של הטיטאניק משהו הזוי, ועוד כאלו. אחרי המופע העצוב של החיות עלינו לטראק פילים, אני ממש פחדתי אבל התגברתי איכשהו, פשוט החיה הזו ענקית, אבל ממש. טיול לא ארוך, הם מאוד ממושמעים. אם אתם רוצים להצטלם, הרכב יצלם אתכם תמורת איזה 200 באט, והוא יודע לצלם נהדר, מכל סוג של סמארטפון.

אחר כך מצטלמים עם הנמר המסכן... היה לי קשה לחייך, אבל אי אפשר באמת להיות שם מבלי לעבור את החוויה.

טיול השטח זה החלק הכי יפה בטיול הזה ללא ספק, עלינו במעלה הג'ונגל שנראה כמו לקוח מסרט, בדרך עצרנו באיזה מפל, ומשם המשכנו לעלות עד לתצפית על כל האי, בדרך ראינו שיחי קפה, עצי גומי, איזה ארץ מיוחדת, בתולית...

התצפית במעלה ההר גם היא מרהיבה, מקום קדוש אף הוא, מורידים נעליים.
מזג האוויר שציפה לנו ביום הזה היה קלאסי, חם אך עם זאת, גשום ולח, טרופי כבר אמרתי? מומלץ להצטייד תמיד בחולצה או מטפחת/שאל

חזרה למלון, אחרי כזה יום אינטנסיבי, הולכים רק לישון, אני ישנתי כל ערב עם החלון פתוח והשמש/ חצי שמש שעלתה העירה אותי בליטופים, חלום.

21.12.14 אחרי הטיול הסוער אמש החלטנו שבא לנו שקט ושלווה, פשוט להתפנק, לכן נשארנו לנו במלון מול הים ועשינו פשוט כלום, טיילנו על החוף, אני קראתי לי ספר, ונהנינו מכל דקה ושנייה. בערב יצאנו שוב, לספא שלנו "גלוריה" ואז לפאב הקרוב. מעבר לזה לא צריך בקוסמוי.

22.12.14 אחרי עוד יום של רביצה, בערב לספא שלנו לפוט מסאז' היומי, ולפאב "בונדי" שממוקם ממש ממולו, המשלב הופעות חיות של זמרים תאילנדים לא מוכשרים במיוחד, אבל באווירה הכללית איכשהו זה מאוד מהנה. מצאנו לנו בערב חברה חדשה. ומה היא לא תעשה בשביל 100 באט, ואנחנו רחמנים בני רחמנים וגם קצת שיכורים, עשינו לה את השבוע פחות או יותר.

23.12.14 מזג האויר המונסוני משהו, והים הסוער לא הותיר לנו יותר מידי מקום לטיולי ים ואטרקציות ימיות, מאוד רצינו לעשות שיט דיג ואת 42 האיים, אבל הים החליט שלא בא לו עכשיו מבקרים ואילץ אותנו לנוח, וכמה שאנחנו הינו צריכים את זה. בערב יצאנו לפוט מסאז' ולשתות ב"בונדי בר", ושם מצאנו עוד חבר חדש. משם ל"סולו בר" עוד מקום בילוי מומלץ

24.12.14 את היום האחרון במלון ניצלנו במסאז' מפנק על הגג מידיהן של שתי אומניות תאילנדיות. לא הצלחנו לקום אחר כך מרוב שהגוף היה בהיי. את הערב אחרון בקוסמוי, בעיצומן של ההכנות לכריסטמס, ואחרי היכרות עמוקה יותר עם כל צוות המלון, אליו נקשרנו ממש, החלטנו לעשות במלון, בדיוק כמו הלילה הראשון...
כמה עצוב :) עוזבים את בלוגה בוטיק הוטל והצוות המעולה עם הבטחה לחזור, וטסים בבוקר המחרת לבנגקוק

25.12.14 טיסה+נחיתה בבנגקוק, מהשדה נוסעים למלון אמרי AMARI, מלון מרכזי מול קניון הפלטינום, מלון ענק ומומלץ. הנסיעה ארכה כשעה, היה עומס רב בכבישים, בנגקוק עמוסה ומפוייחת. שילמנו 1000 באט מעל 100 ש"ח לנהג, אין כל כך ברירה כי השדה מכוון אותך למונית אתה לא ממש יכול להתמקח, אתה עולה ומשלם, אפשר להתמקח אבל ממש מעט. מחלון הקומה ה 27 קלטתי עד כמה ענקית בנגקוק.
ערב ראשון בבנגקוק, אני חוויתי הלם של ממש, מעולם לא ראיתי עיר כה סואנת, נדמה שהתאילנדים מציעים שם למכירה כל דבר שקיים בעולם, ובעיקר טקסטיל, בגדים, אביזרים, מה לא?! והכל ברחובות, מהול בריח האוכל שלהם שגם אותו מוכרים בכל חור וכל פינה, אין קטע רחוב אחד שלא ממוקם עליו רוכל, מטורף! העיניים שלי לא ידעו לאן להביט, הכבישים מלאים במכוניות בכל 4 הנתיבים שלכל כיוון, וכל הגשרים (אין מעברי חצייה) הומי אדם.

26.12.14  את היום הראשון בבנגקוק פתחנו כמו את יתר הימים בקפה ומאפה, החלטנו לוותר על התענוג לחלוק ארוחות בחדר האוכל עם עוד מיליון איש, והסתפקנו בבית הקפה האינטימי יותר של המלון. את היום הזה הקדשנו לקניות,התחלנו בקניון הפלטינום, שלגביו אני חייבת לציין שאלא אם יש לכם כישרון קנייה מטורף, אין לכם מה להיכנס לשם, זה קניון שהוא למעשה עיר, כולו מלא בסוחרים שמציעים לכם כל מה שקשור לאופנה, משרוך ועד לגומיה לשיער, יש קומת גברים, קומת ילדים ושתי קומות נשים, שגם ב-4 ימים אי אפשר באמת לסיים אותה. המחירים אטרקטיביים ברמות, ואם יש לכם את זה בדם כמוני תוכלו לבחור סחורה טובה ובמחירים מצחיקים, אני יצאתי עם קניות שוות במיוחד, לא הפריטים הכי זולים ובטח לא כאלו שמתפוררים עם החזרה לארץ. מאוד נמשכתי לאותנטי ולא לכל הבגדים המוכרים מכל העליאקספרס למיניהם, ואם מפשפשים יש דברים מיוחדים בסגנון גלביה, ויש גם בגדים ממש מפוארים. לגבי המידות- הן מאוד מאוד קטנות, ורובן מידה אחת, אבל שימו לב שאסור למדוד, כך שאתן צריכות להכיר את גופכן טוב לדעת איזה גיזרה תתאים לכן ואיזה לא. מבחינת מחירים רק בחלק מהחנויות יש מקום למיקוח, בשווקים באיים יותר קל להתמקח. לי גם יש יתרון שלא מזהים משום מה שאני ישראלית. עוד לא פיצחתי את זה אבל זה יתרון כי כשהם מזהים ישראלים ישר נהיים אנטי. אליי המוכרים היו מאוד חביבים, כשבן זוגי נכנס הם הבינו שאני ישראלית ואז היו חביבים קצת פחות... ממליצה לרכוש מזוודת בד על גלגלים לשופינג זה מאוד נוח וחסר משקל. והטיפ הכי טוב שיש לי לתת לכם: אין להיכנס לקניון הזה עם הבעל!!! כי יש סכנה שתגמרו את הטיול בסכסוך ענק, הוא לא יעמוד בזה, זה ממש לא מתאים לבעלי לב חלש... אחרי הפלטינום הקדשנו זמן גם לקניון עוד יותר הזוי, קניון האלקטרוניקה הגדול בעולם, מה לא היה שם?! כל גאדג'ט שקיים, כל פלאפון, כל נרתיק לפלאפון, מעבדות של פלאפונים, מדפסות משהו הזוי...בן זוגי השתגע לחלוטין!

27.12.14 טיול לארמון המלך- אלא אם יש לכם קשר דם אליו אל תלכו! מקום משעמם שאין בו כלום חוץ מחבורות של תיירים, ואם בכל זאת אתם הולכים, קחו בגדים ארוכים אחרת מאלצים אתכם לשכור בגד ארוך ומגעיל. לא חוויה מרנינה במיוחד.

משם לרחוב קאוסאן, לקחנו טוק טוק וככה גם ראינו המון חלקים שונים בעיר, חלקים יותר אותנטיים ופחות סואנים. הרחוב עצמו משגע, מלא בתיירים ומקומות בילוי, פאבים ומסעדות, גם שם מוכרים הכל, בעיניי שם האופנה יקרה יותר מהפלאטינום, אבל שם יותר קל לקנות כי לא עמוס כמו בקניון ההבדלים לא משמעותיים 50 באט שזה 6 ש"ח.
עצרנו לשתות ולאכול משהו בפאב מקומי, ראינו כל מיני טיפוסים, כמו את מוכר העקרבים המפחיד, המון תיירים אירופאים יפים, הרחוב יחסית נקי ומסודר ולכן הוא אטרקטיבי. עצרנו גם לפוט מסאז' הממכר, ככה באמצע הרחוב.

27.12.14 מהיום האחרון אין לנו תמונות, אבל אם היתי מצטלמת קרוב לוודאי שכך היתי נראית... מרוב קניות ואטרקציות שכחתי לאכול ולשתות ופשוט התייבשתי. לא מומלץ! במקום ליהנות ביום האחרון מהשוק הצף של בנגקוק כמתוכנן, ביליתי בבית החולים הבינלאומי של בנגקוק.
הרשמים הם להלן:
קודם כל לא להיבהל, אם צריך ללכת לבית חולים אז רק לבית החולים הזה שהוא הכי גדול, הכי סטרילי, עם חדר פרטי מפואר יותר מזה במלון, הרגשתי שזה בית חולים מאיזה סרט. אחרי אינפוזיה של 7 שעות שחררו אותי, הינו מסודרים מבחינת ביטוח למזלנו, כי בלי ביטוח זה היה נגמר ממש עצוב... כך שאל תזלזלו
ותעשו ביטוח, זה אולי הדבר הכי חשוב לעשות לפני שטסים.

זהו, כמעט שבועיים ימים של אושר תמו להם, היום במבט לאחור נדמה שבכלל היה זה חלום. נותרנו עם טעם של עוד, התחושה היא של טעימה קטנה מארץ גדולה ומדהימה, כך שלי ברור שעוד נחזור!

2 comments:

1. וואו איזה מאמר מושקע ותמונות ממש יפות, איך היה שם מזג האוויר בתקופה הזאת? האם מומלץ לנסוע בזמן אחר?

השבמחק
    תשובות
    1. מומלץ בחום. מזג אוויר מושלם ואווירת הכריסמס רק מוסיפה :)